+56 22978 2762
contacto@ciae.uchile.cl
Inicio
Quiénes somos
Personas
Investigación
Biblioteca
Vinculación
Noticias
Eventos
Red de colaboración
Inicio
Publicaciones académicas
Publicaciones académicas
<
1
2
3
...
23
24
25
>
Acuña, F.
;
Corbalán, F.
(2023).
Giving space to the subject’s potential present: Zemelman’s contributions to Sociology of Education.
British Journal of Sociology of Education
,
(0),
0-0.
https://doi.org/10.1080/01425692.2023.2219853
Egaña, D.; Rodríguez, L.; Gálvez, P.;
Morawietz, L.
; Mora, R.
(2023).
Policy Brief Establecimientos de educación superior saludables: propuestas para mejorar el ambiente alimentario y de movilidad.
Unidad de Redes Transdisciplinarias; VID; Universidad de Chile
,
(0),
1-16.
Valenzuela, JP.
; D. Kuzmanic.; S Claro.; E Undurraga.; A Canales.
(2023).
Reporte monitoreo nacional del sistema educacional en pandemia 2022.
Reporte CIAE-PUC-Ministerio de Educación
,
(0),
0-0.
Valenzuela, JP.
;
López, V.
;
Allende, C.
; Ortiz, S.; Ramírez, L.
(2023).
Reporte FONIDE. Acrecentando la desigualdad en las oportunidades educativas al interior de los colegios. Cómo las prácticas punitivas se relacionan con la segregación al interior de los establecimientos escolares.
Página web MINEDUC
,
(4),
1-108.
Sotomayor, C.
(2023).
Desafíos de la investigación educativa en la Universidad de Chile.
Anales de la Universidad de Chile
,
(0),
403-414.
https://doi.org/10.5354/0717-8883.2022.70412
Cabello, P.
;
Saadati, F.
;
Barahona, P.
; Celis, Javier.;
Felmer, P.
(2023).
Experiencias y motivación para el aprendizaje en la implementación de formación a distancia durante la emergencia sanitaria de covid-19 en la educación superior técnico profesional.
Calidad en la Educación
,
(0),
0-0.
https://doi.org/10.31619/caledu.n57.1226
~Mardones, T.
(2023).
Percepciones sobre retroalimentación remota para la escritura académica de estudiantes de postgrado. Un estudio de caso.
Perspectiva Educacional
,
(62),
256-274.
https://doi.org/10.4151/07189729-Vol.62-Iss.2-Art.1421
Araya, R.
(2023).
Unraveling a Royal Road to Math Education.
Constructvist Foundations
,
(18 (2)),
283-286.
Reyes-Santander, P.;
Soto-Andrade, J.
(2023).
Bildung and Pedagogical Tact Revisited from the Perspective of 4E Cognition.
Constructivist Foundations
,
(18 (2)),
177-179.
Diaz-Rojas, D.;
Soto-Andrade, J.
(2023).
Bridging the ontological gap?.
Constructivist Foundations
,
(18 (2)),
250-252.
Valdés-Zorrilla, A.;
Soto-Andrade, J.
(2023).
Did embodiment get lost in translation?.
Constructivist Foundations
,
(18 (2)),
212-215.
Valdés-Zorrilla, A.; Diaz-Rojas, D.; Jimenez, L.;
Soto-Andrade, J.
(2023).
Random Walks in a Land of Oxymorons and Paradoxes....
Constructivist Foundations
,
(18 (2)),
290-294.
Valdés-Zorrilla, A.; Jimenez, L.;
Soto-Andrade, J.
(2023).
Random Walks as a Royal Road to E-STEAM in Math Education.
Constructivist Foundations
,
(18 (2)),
259-273.
Lopez, Veronica.; Ortiz, Sebastian.; Morales, Macarena.; Urbina, Carolina.; Opazo, Hector.;
Allende, C.
; Yanez-Urbina, Cristopher.
(2023).
Convivencia escolar as a practice of in/exclusion in Chilean schools.
GLOBALISATION SOCIETIES AND EDUCATION
,
(0),
0-0.
https://doi.org/10.1080/14767724.2023.2198689
Saadati, F.
;
Celis, S.
(2023).
Student Motivation in Learning Mathematics in Technical and Vocational Higher Education: Development of an Instrument.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY
,
(11),
156-178.
https://doi.org/10.46328/ijemst.2194
Ortega, L.
;
Manaut, C.
; Palacios, Diego.;
Martínez, M.
(2023).
Patterns and Predictors of Teacher Collaboration: A Mixed Study in Chilean Schools.
REICE-REVISTA IBEROAMERICANA SOBRE CALIDAD EFICACIA Y CAMBIO EN EDUCACION
,
(21),
65-85.
https://doi.org/10.15366/reice2023.21.1.004
Chaf, G.
;
Coloma, C.
; Quezada, Camilo.
(2023).
Comparation in the use of verb, article, prepositions, and clitics pronouns in schoolers with developmental language disorder (DLD) and typical development (TD).
REVISTA DE INVESTIGACION EN LOGOPEDIA
,
(13),
0-0.
https://doi.org/10.5209/rlog.82565
Saadati, F.
;
Giaconi, V.
; Barrera-Pedemonte, Fabian.
(2023).
Mathematical problem-solving-related affect across gender and grade-level among upper primary students.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
,
(0),
0-0.
https://doi.org/10.1080/0020739X.2022.2159890
Alvarado, C.
;
Saadati, F.
;
Abarca, E.
(2023).
Desarrollando la escritura de estudiantes: El potencial de una metodología colaborativa basada en la resolución de problemas.
Revista de Investigación Educativa
,
(41),
143-166.
https://doi.org/10.6018/rie.517231
Cabalin, C.
; Saldaña, Magdalena.;
Fernández, B.
(2023).
Framing school choice and merit: news media coverage of an education policy in Chile.
Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education
,
(0),
1-16.
https://doi.org/10.1080/01596306.2023.2218272
<
1
2
3
...
23
24
25
>