+56 22978 2762
contacto@ciae.uchile.cl
Inicio
Quiénes somos
Personas
Investigación
Biblioteca
Vinculación
Noticias
Eventos
Red de colaboración
Inicio
Publicaciones académicas
Publicaciones académicas relacionadas con el Área de Investigación: Mejoramiento escolar y política educacional
<
1
2
3
4
4
5
>
Giaconi, V.
; Bressoux, Pascal.;
Felmer, P.
(2021).
The effect of voucher and public school education on Chilean students' mathematics and reading test score trajectories.
SCHOOL EFFECTIVENESS AND SCHOOL IMPROVEMENT
,
(0),
0-0.
https://doi.org/10.1080/09243453.2021.2014896
Ponce Mancilla, Tania.; Vielma Hurtado, Constanza.;
Bellei, C.
(2021).
Experiencias educativas de niñas, niños y adolescentes chilenos confinados por la pandemia COVID-19.
Revista Iberoamericana de Educación
,
(86),
97-115.
https://doi.org/10.35362/rie8614415
Anderson, Stephen.; Uribe, Mario.;
Valenzuela, JP.
(2021).
Reforming public education in Chile: The creation of local education services.
Educational Management Administration & Leadership
,
(0),
174114322098332-0.
https://doi.org/10.1177/1741143220983327
Donoso, A.
(2020).
Student movements in Latin America: bases for a sociohistorical approach.
PERFILES LATINOAMERICANOS
,
(30),
1-21.
https://doi.org/10.18504/pl3060-014-2022
Canales, Manuel.;
Guajardo, F.
; Orellana, Víctor.;
Bellei, C.
; Contreras, Mariana.
(2020).
Fin del copago y nuevo Sistema de Admisión Escolar: duelo de estrato.
Estudios pedagógicos (Valdivia)
,
(46),
299-319.
https://doi.org/10.4067/S0718-07052020000200299
Voisin, Annelise.; Dumay, Xavier.
(2020).
How do educational systems regulate the teaching profession and teachers’ work? A typological approach to institutional foundations and models of regulation.
Teaching and Teacher Education
,
(96),
103144-0.
https://doi.org/10.1016/j.tate.2020.103144
Gonzalez, Alvaro.; Ehren, Melanie.;
Montecinos, C.
(2020).
Leading mandated network formation in Chile's new public education system.
SCHOOL LEADERSHIP MANAGEMENT
,
(0),
0-0.
https://doi.org/10.1080/13632434.2020.1783649
Donoso, A.
(2020).
Movimientos estudiantiles de Brasil y México en 1968: análisis comparativo de sus demandas.
Historia Y Memoria
,
(0),
269-298.
https://doi.org/10.19053/20275137.n21.2020.10181
Donoso, A.
(2020).
Movimiento estudiantil chileno de 2011 y la lógica educacional detrás de su crítica al neoliberalismo.
Educação e Pesquisa
,
(46),
0-0.
https://doi.org/10.1590/s1678-4634202046
Ortega, L.
; Boda, Zsofia.; Trevino, Ernesto.; Arriagada, Veronica.; Gelber, Denisse.; del Rosario Escribano, Maria.
(2020).
The centrality of immigrant students within teacher-student interaction networks: A relational approach to educational inclusion.
TEACHING AND TEACHER EDUCATION
,
(95),
0-0.
https://doi.org/10.1016/j.tate.2020.103126
Ortega, L.
; Treviño, Ernesto.; Gelber, Denisse.
(2020).
The inclusion of girls in Chilean mathematics classrooms: gender bias in teacher-student interaction networks ( La inclusión de las niñas en las aulas de matemáticas chilenas: sesgo de género en las redes de interacciones profesor-estudiante ).
Journal for the Study of Education and Development
,
(0),
1-52.
https://doi.org/10.1080/02103702.2020.1773064
Bellei, C.
(2020).
La privatisation par le marché dans l’éducation chilienne : concepts, politiques et conséquences.
Revue internationale d'éducation de Sèvres
,
(0),
47-56.
https://doi.org/10.4000/ries.9090
Valenzuela, JP.
;
De La Fuente, L.
;
Vanni, X.
(2020).
Guía. Liceos que Mejoran. Aprendizajes para el desarrollo de oportunidades educativas.
MINEDUC
,
(0),
1-70.
Valenzuela, JP.
; Bravo, S.; Kuzmanic, D.; De Ferrari, S.
(2020).
Estudio de diagnóstico para avanzar en el reconocimiento y fortalecimiento de las escuelas de reingreso en Chile.
Fundación SUMATE y CIAE
,
(0),
1-34.
Donoso, A.
(2020).
Movimientos sociales y teoría sociológica en América Latina: conversación con Breno Bringel.
Cuadernos Americanos
,
(171),
109-126.
Donoso, A.
(2020).
Student Movements in Latin America (1918-2011): A Historiographical Approach to their Shared Features.
REVISTA BRASILEIRA DE HISTORIA
,
(40),
235-258.
https://doi.org/10.1590/1806-93472020v40n83-11
Bellei, C.
; Orellana Calderón V.; Canales Cerón M.
(2020).
School choice within the upper class. Community, identity and social closure [Escolha da escola na classe alta chilena. Comunidade, identidade e encerramento social] [Elección de escuela en la clase alta chilena. Comunidad, identidad y cierre social].
EDUCATION POLICY ANALYSIS ARCHIVES
,
(28),
1-23.
https://doi.org/10.14507/epaa.28.3884
Yancovic, M.
; Ahumada L.
(2020).
Collaborative inquiry networks: the challenge to promote network leadership capacities in Chile.
School Leadership and Management
,
(40),
221-242.
https://doi.org/10.1080/13632434.2020.1716325
Valenzuela, JP.
;
Contreras, M.
;
Ruiz, C.
(2019).
Estudio de caracterización de estrategias que contribuyen a la retencion escolar.
MINEDUC
,
(0),
1-108.
Uribe, M.
;
Valenzuela, JP.
; Anderson, S.; Cuglieven, G.; Núñez, I.; Hernadez, C.
(2019).
A monitoring and sistematization of critical processes in the transition of public education management from local goverment to Local Public Education Services..
Centro de Liderazgo y CIAE
,
(0),
1-23.
<
1
2
3
4
4
5
>