+56 22978 2762
contacto@ciae.uchile.cl
Inicio
Quiénes somos
Personas
Investigación
Biblioteca
Vinculación
Noticias
Eventos
Red de colaboración
Inicio
Publicaciones académicas
Publicaciones académicas relacionadas con Carlos Pérez
Aragón, Estíbaliz.; Cerda, Gamal.;
Pérez, C.
; Aguilar, Manuel.; Navarro, José I.
(2022).
Socio-Economic and Cultural Context in the Development of Early Mathematical Competencies: A Comparative Study of Specific Educational Contexts in Chile and Spain.
Psychological Reports
,
(0),
003329412210979-0.
https://doi.org/10.1177/00332941221097950
Cerda, Gamal.;
Pérez, C.
; Chandia, Eugenio.
(2021).
Domain-specific and domain general precursors of informal mathematical thinking in Chilean preschoolers.
PSYCHOLOGY SOCIETY EDUCATION
,
(13),
93-105.
https://doi.org/10.25115/psye.v13i3.3430
Cerda, G.
; Aragon, E.;
Pérez, C.
; Navarro, JI.; Aguilar, M.
(2018).
The Open Algorithm Based on Numbers (ABN) Method: An Effective Instructional Approach to Domain-Specific Precursors o f Arithmetic Development.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY
,
(9),
0-0.
https://doi.org/10.3389/fpsyg.2018.01811
Pérez, C.
;
Cerda, G.
; González, I.,.
(2018).
El método ABN como articulador efectivo de aprendizajes matemáticos en la infancia. Experiencias en profesores y profesoras de ciclo inicial en Chile.
Journal of Educational; Cultural and Pschychological Studies
,
(),
75-96.
Cerda, Gamal.;
Pérez, C.
; Elipe, Paz.; Casas, José A.; Del Rey, Rosario.
(2018).
School Coexistence and Its Relationship with Academic Performance Among Primary Education Students.
Revista de Psicodidáctica (English ed.)
,
(),
-.
https://doi.org/10.1016/j.psicoe.2018.06.001
Muñoz, Paz Elipe.; Casas, J.A.; Del Rey, R.; Ortega-Ruiz, R.;
Cerda, G.
;
Pérez, C.
(2018).
Validation and cross-cultural robustness of the School-wide Climate Scale (SCS) across Spanish and Chilean students.
Studies in Educational Evaluation
,
(56),
182-188.
https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2018.01.002
Cerda, Gamal.; Romera, Eva M.; Casas, José A.;
Pérez, C.
; Ortega Ruiz, Rosario.
(2017).
INFLUENCIA DE VARIABLES COGNITIVAS Y MOTIVACIONALES EN EL RENDIMIENTO ACADÉMICO EN MATEMÁTICAS EN ESTUDIANTES CHILENOS.
Educación XX1
,
(20),
0-0.
https://doi.org/10.5944/educxx1.19052
Gamal Cerda.; Rosario Ortega Ruiz.; José Antonio Casas.; Rosario del Rey.;
Pérez, C.
(2016).
Predisposición desfavorable hacia el aprendizaje de las Matemáticas: una propuesta para su medición.
Estudios pedagógicos (Valdivia)
,
(42),
53-63.
https://doi.org/10.4067/S0718-07052016000100004
Cerda G.; Flores C.;
Pérez, C.
(2016).
Patrones de errores de estudiantes chilenos en resolución de problemas matemáticos.
Revista de Psicología y Educación
,
(10),
139-160.
Cerda G.;
Pérez, C.
; Navarro, JI.; Aguilar, M.; Casas, JA.; Aragon, E.
(2015).
Explanatory model of emotional-cognitive variables in school mathematics performance: a longitudinal study in primary school.
Frontiers in Psychology
,
(6),
-.
https://doi.org/10.3389/fpsyg.2015.01363
Cerda G.;
Pérez, C.
; Ortega-Ruiz, R.
(2014).
Relationship between Early Mathematical Competence, Gender and Social Background in Chilean Elementary School Population.
ANALES DE PSICOLOGIA
,
(30),
1006-1013.
https://doi.org/10.6018/analesps.30.3.152891