Conference “The language bases of reading comprehension: insights for assessment and instruction”

15 de Diciembre de 2015
Compartir en redes sociales Compartir en Twitter Compartir en Facebook

Martes 15 de diciembre, 11.30 - 13.00 hrs.

Professor Kate Cain, Lancaster University

Abstract:

According to the simple view of reading, reading comprehension is determined by two component skills: word reading and listening comprehension. In this talk, she will present findings from an ongoing longitudinal study of the language bases of reading comprehension in children aged 4 to 9. Issues that will be addressed include: the relative contributions of word reading and listening comprehension to reading comprehension in the early stages of reading development; the relations between different critical oral language skills in this age range; and how these different oral language skills predict reading comprehension outcomes. Implications for assessment and instruction will be discussed. 

Kate Cain es profesora titular y directora del Departamento de Psicología de la Universidad de Lancaster. Su investigación se centra en las distintas habilidades cognitivas y lingüísticas que apuntalan el desarrollo de la comprensión lectora y la comprensión oral, en niños con desarrollo típico y atípico. 

La presentación se realizará en inglés.

Proyecto Fondecyt 11140887 

Fecha: martes 15 de diciembre, de 11.30 a 13.00 horas.

Lugar: Centro de Investigación Avanzada en Educación de la U. de Chile (CIAE), Periodista José Carrasco Tapia 75, Santiago.

Consultas: seminarios@ciae.uchile.cl


Fuente: Comunicaciones CIAE

Recursos relacionados:
CONTACTO COMUNICACIONES | contacto@ciae.uchile.cl
Cerrar
Sitio optimizado para browser Firefox y Chrome