+56 22978 2762
contacto@ciae.uchile.cl
Logo del CIAE, Centro de Investigación Avanzada en EducaciónLogo del IE, Instituto de Estudios Avanzados en Educación
Imagen de sección

Eventos

Imagen de título

Conference “The language bases of reading comprehension: insights for assessment and instruction”

Professor Kate Cain, Lancaster University

Abstract:

According to the simple view of reading, reading comprehension is determined by two component skills: word reading and listening comprehension. In this talk, she will present findings from an ongoing longitudinal study of the language bases of reading comprehension in children aged 4 to 9. Issues that will be addressed include: the relative contributions of word reading and listening comprehension to reading comprehension in the early stages of reading development; the relations between different critical oral language skills in this age range; and how these different oral language skills predict reading comprehension outcomes. Implications for assessment and instruction will be discussed. 

Kate Cain es profesora titular y directora del Departamento de Psicología de la Universidad de Lancaster. Su investigación se centra en las distintas habilidades cognitivas y lingüísticas que apuntalan el desarrollo de la comprensión lectora y la comprensión oral, en niños con desarrollo típico y atípico. 

La presentación se realizará en inglés.

Proyecto Fondecyt 11140887 

Fecha: martes 15 de diciembre, de 11.30 a 13.00 horas.

Lugar: Centro de Investigación Avanzada en Educación de la U. de Chile (CIAE), Periodista José Carrasco Tapia 75, Santiago.

Consultas: seminarios@ciae.uchile.cl

Autor

Comunicaciones CIAE

Archivos adjuntos

Enlaces relacionados