+56 22978 2762
contacto@ciae.uchile.cl
Inicio
Quiénes somos
Personas
Investigación
Biblioteca
Vinculación
Noticias
Eventos
Red de colaboración
Inicio
Publicaciones académicas
Publicaciones académicas relacionadas con el Área de Investigación: Educación Inicial
Jéldrez, E.
; Cain, Kate.;
Silva, M.
; Strasser, Katherine.
(2023).
The Problem of Reading Motivation Multidimensionality: Theoretical and Statistical Evaluation of a Reading Motivation Scale.
READING PSYCHOLOGY
,
(0),
0-0.
https://doi.org/10.1080/02702711.2023.2202175
Adlerstein, Cynthia.;
Pardo, M.
(2023).
Chilean Early Childhood Teachers' Discourses on Professional Associations Building Professionalism: Cohesions and Tensions of an Ecosystem.
SAGE OPEN
,
(13),
0-0.
https://doi.org/10.1177/21582440231164283
Rupin, P.
; Munoz, Carla.;
Jadue, D.
(2023).
"So, We Can't Play": Limitations to Play at School in Periods of Educational Transition in Chile.
EDUCATION SCIENCES
,
(13),
1-24.
https://doi.org/10.3390/educsci13030317
Ruiz Sanhueza, Daniela.;
Urrutia, M.
; Alarcón Hernández, Paola.; Marrero, Hipólito.
(2022).
Comprensión del tiempo a través del espacio: Un estudio de plasticidad inducida en niños con trastorno del desarrollo del lenguaje.
Revista de Logopedia; Foniatría y Audiología
,
(42),
24-34.
https://doi.org/10.1016/j.rlfa.2020.09.005
Aragón, Estíbaliz.; Cerda, Gamal.;
Pérez, C.
; Aguilar, Manuel.; Navarro, José I.
(2022).
Socio-Economic and Cultural Context in the Development of Early Mathematical Competencies: A Comparative Study of Specific Educational Contexts in Chile and Spain.
Psychological Reports
,
(0),
003329412210979-0.
https://doi.org/10.1177/00332941221097950
Opazo, M.
; de la Fuente, Loreto.;
Valenzuela, JP.
;
Vanni, X.
(2022).
You are stuck here, at the office: Chilean ECEC principals' pedagogical leadership in JUNJI and Integra Foundation.
EUROPEAN EARLY CHILDHOOD EDUCATION RESEARCH JOURNAL
,
(0),
0-0.
https://doi.org/10.1080/1350293X.2022.2031247
Estrella, S.
; Mendez-Reina, Maritza.;
Olfos, R.
; Aguilera, Jocelyn.
(2022).
Early statistics in kindergarten: analysis of an educator's pedagogical content knowledge in lessons promoting informal inferential reasoning.
INTERNATIONAL JOURNAL FOR LESSON AND LEARNING STUDIES
,
(11),
1-13.
https://doi.org/10.1108/IJLLS-07-2021-0061
Cerda, Gamal.;
Pérez, C.
; Chandia, Eugenio.
(2021).
Domain-specific and domain general precursors of informal mathematical thinking in Chilean preschoolers.
PSYCHOLOGY SOCIETY EDUCATION
,
(13),
93-105.
https://doi.org/10.25115/psye.v13i3.3430
Pardo, M.
;
Opazo, M.
;
Rupin, P.
(2021).
Escolarización de la educación parvularia en Chile: consensos entre actores del campo sobre su definición, causas y proposiciones..
Calidad en la Educación
,
(54),
143-172.
https://doi.org/10.31619/caledu.n54.953
Silva, M.
;
Jéldrez, E.
(2021).
¿Qué libros prefieren leer niñas y niños en la etapa inicial de la enseñanza formal de la lectura?.
Pensamiento Educativo: Revista de Investigación Educacional Latinoamericana
,
(58),
0-0.
https://doi.org/10.7764/PEL.58.2.2021.2
Pardo, M.
; Adlerstein C.
(2020).
ECEC teachers’ paradoxical views on the new Chilean System for Teacher Professional Development.
Early Years
,
(),
-.
https://doi.org/10.1080/09575146.2020.1736008
Ponce, L.
; Strasser Salinas, Katherine.
(2019).
Diversidad de oportunidades de aprendizaje matemático en aulas chilenas de kínder de distinto nivel socioeconómico.
Pensamiento Educativo: Revista de Investigación Educacional Latinoamericana
,
(56),
1-18.
https://doi.org/10.7764/PEL.56.2.2019.10
Zoro B.; Montecinos C.; Castro G.
(2019).
Examining Chilean novice principals’ work through the lenses of emotional meaning making.
Compare
,
(0),
0-0.
https://doi.org/10.1080/03057925.2019.1692301
Barraza, P.
; Preiss, David D.;
Pardo, M.
(2019).
The development of creativity in Chilean kindergarten and school children.
ESTUDIOS DE PSICOLOGIA
,
(40),
608-634.
https://doi.org/10.1080/02109395.2019.1655220
Egana-delSol, Pablo.; Contreras, Dante.;
Valenzuela, JP.
(2019).
The impact of art-education on human Capital: An empirical assessment of a youth orchestra.
International Journal of Educational Development
,
(71),
102105-.
https://doi.org/10.1016/j.ijedudev.2019.102105
Pardo, M.
;
Opazo, M.
(2019).
Resisting schoolification from the classroom. Exploring the professional identity of early childhood teachers in Chile.
CULTURA Y EDUCACION
,
(31),
67-92.
https://doi.org/10.1080/11356405.2018.1559490
Cynthia Adlerstein.;
Pardo, M.
; Carmen Díaz.; Malva Villalón.
(2016).
Formación para la enseñanza del lenguaje oral y escrito en carreras de educación parvularia: variedad de aproximaciones y similares dilemas.
Estudios pedagógicos (Valdivia)
,
(42),
17-36.
https://doi.org/10.4067/S0718-07052016000100002
Coloma, C.
;
Silva, M.
; Palma S.; Holtheuer C.
(2015).
Reading comprehension in children with specific language impairment: An Exploratory study of linguistic and decoding skills.
Psykhe
,
(24),
1-8.
https://doi.org/10.7764/psykhe.24.2.763