+56 22978 2762
contacto@ciae.uchile.cl
Inicio
Quiénes somos
Personas
Investigación
Biblioteca
Vinculación
Noticias
Eventos
Red de colaboración
Inicio
Publicaciones académicas
Publicaciones académicas relacionadas con el Área de Investigación: Enseñanza y aprendizaje
<
1
2
3
...
5
6
7
8
9
>
Arnoux, P.;
Soto-Andrade, J.
(2019).
From concrete to abstract and back: Representation and Metaphor..
Proceedings of the 11th Conference of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 11)
,
(),
4467-4474.
Soto-Andrade, J.
; Yañez-Aburto, A.
(2019).
En Amont du ETM : un regard métaphorique.
Actes du 6e Symposium sur l'Espace de Travail Mathématique
,
(),
257-270.
Araya, R.
; Arias Ortiz, E.; Bottan, N.; Cristia, J.
(2019).
Does Gamification in Education Work? Experimental Evidence from Chile..
IDB WORKING PAPER SERIES Nº IDB-WP-982
,
(0),
0-0.
Ramírez, J.;
Felmer, P.
; Frías, C.; Concha, L.
(2019).
Iniciativa arpa en la armada: el desafío para desarrollar el pensamiento matemático en la escuela de grumetes.
Revista de Marina
,
(973),
42-47.
Navarro, F.
(2019).
Contribuições para uma didática da escrita acadêmica baseada em gêneros discursivos.
DELTA Documentacao de Estudos em Linguistica Teorica e Aplicada
,
(35),
0-0.
https://doi.org/10.1590/1678-460x2019350201
Fahler, Valentina.; Colombo, Victoria.;
Navarro, F.
(2019).
En búsqueda de una voz disciplinar: intertextualidad en escritura académica de formación en carreras de humanidades.
Calidoscopio
,
(17),
554-574.
https://doi.org/10.4013/cld.2019.173.08
Navarro, F.
; Mora-Aguirre, Barbara.
(2019).
Implicit Theories about Academic Writing: Contrasts between University Entry, Transition and Graduation.
Universitas Psychologica
,
(18),
1-16.
https://doi.org/10.11144/Javeriana.upsy18-3.tiea
Navarro, F.
; Uribe Gajardo, F.; Lovera Falcón, P.; Sologuren Insúa, E.
(2019).
Encuentros con la escritura en el ingreso a la educación superior: representaciones sociales de los estudiantes en seis áreas de conocimiento.
Ibérica
,
(38),
75-98.
Coloma, C.
; Rojas Contreras, Daniela Paz.; De Barbieri Ortiz, Zulema del Carmen.
(2019).
La intervención gramatical en los niños con trastorno específico del lenguaje: una revisión integrativa de la literatura.
Revista CEFAC
,
(21),
e17818-.
https://doi.org/10.1590/1982-0216/201921417818
Soto-Andrade, J.
; Yañez-ABurto, A.
(2019).
Problematizing as an Avatar of Mathematical Activity: Replications and Prospects..
Constructivistic Foundations
,
(15(1)),
271-273.
Valdivia, Andrea.; Brossi, Lionel.;
Cabalin, C.
; Pinto, Daniel.
(2019).
Alfabetizaciones y prácticas digitales desde agencias juveniles. Desafíos para la educación en Chile..
Pensamiento Educativo: Revista de Investigación Educacional Latinoamericana
,
(56),
1-17.
https://doi.org/10.7764/PEL.56.2.2019.1
Simbürger E.; Guzmán-Valenzuela C.
(2019).
Framing educational policy discourse in neoliberal contexts: debates around the public university in a Chilean newspaper.
Journal of Higher Education Policy and Management
,
(),
-.
https://doi.org/10.1080/1360080X.2019.1687267
Etchepare, GC.; Provoste, OS.; Cerda-Onate, K.; Riffo, B.
(2019).
Reading comprehension, attributional styles, cognitive and self-regulation strategies and logical-mathematical intelligence: Predictors of overall academic achievement and achievement in the subject of Spanish language in students from schools with high levels of social vulnerability.
ONOMAZEIN
,
(0),
31-57.
https://doi.org/10.7764/onomazein.45.01
Coloma, C.
; Araya, C.; Quezada, C.; Pavez, MM.; Alvarez, C.; Maggiolo, M.
(2019).
Development of grammaticality and sentence complexity in monolingual Spanish-speaking children with specific language impairment: An exploratory study.
SINTAGMA
,
(31),
87-101.
https://doi.org/10.21001/sintagma.2019.31.06
Egana-delSol, Pablo.; Contreras, Dante.;
Valenzuela, JP.
(2019).
The impact of art-education on human Capital: An empirical assessment of a youth orchestra.
International Journal of Educational Development
,
(71),
102105-.
https://doi.org/10.1016/j.ijedudev.2019.102105
Soto-Andrade, J.
; Diaz-Rojas, Daniela.; Yañez-Aburto, Alexandra.
(2019).
Metaphorising and enacting as a means of transgression in the learning of mathematics.
Abstracts ISCMT 4
,
(0),
0-0.
Ramos-Rodriguez, Elisabeth.; Reyes-Santander, Pamela.;
Soto-Andrade, J.
; Vom Hofe, Rudolf.
(2019).
Elementos para observar buenas practicas en matemáticas.
Proceedings of the First PME Regional Conference: South America
,
(0),
0-0.
Soto-Andrade, J.
; Yanez-Aburto, Alexandra.; Beltrán, Andrés.
(2019).
¿Podemos observar el pensamiento matemático de los estudiantes?.
Proceedings of the First PME Regional Conference: South America
,
(0),
0-0.
Soto-Andrade, J.
(2019).
Missing the (Bayesian) wood for the trees?.
Actas del Tercer Congreso Internacional Virtual de Educacion Estadistica
,
(0),
1-11.
Espinoza, Catalina.; Lämsa, Joni.; Viiri, Jouni.; Hämäläinen, Raija.;
Araya, R.
; Jiménez, Abelino.;
Gormaz, R.
(2019).
Análisis automático del contenido en el aprendizaje de Indagación Colaborativa.
Proceedings ESERA 19
,
(0),
0-0.
<
1
2
3
...
5
6
7
8
9
>